Get in touch!+31 (06) 10 59 12 15 | margot@communicatieonderdeloep.nl

Share this post

Iedere professional in de creatieve industrie zal zichzelf er eens op betrappen: een trucje herhalen, alleen omdat het goed werkt. Of omdat iets nieuws uitproberen afgestraft kan worden? ‘Fout’ kan zijn? In ‘Creativity, Inc.’ beschrijft Ed Catmull – president van Pixar en Disney Animation – zijn levensdoel: de zoektocht naar een bestendige bedrijfscultuur die creativiteit en het oplossen van problemen stimuleert.

Ed Catmull droomde er al vroeg van om ooit een computeranimatiefilm te maken. Het liefst met een verhaallijn zo sterk als van Walt Disney’s Peter Pan. In zijn boek ‘Creativity, Inc.’ neemt hij de lezer mee naar zijn begindagen in de wereld die we nu kennen als Pixar: het bedrijf achter de grootste animatiekaskrakers. Catmull biedt een kijkje achter de schermen van in de historie van het ontstaan van Pixar. De gezichten van en verhoudingen tussen LucasFilm, Disney en de imposante Steve Jobs laat hij niet onbesproken.

Lees de volledige recensie op managementboek.nl.

Deze recensie werd mede mogelijk gemaakt door Claire’s Assistance.

Comments (0)

Geef een reactie